Piłka gimnastyczna – jak najlepiej ją wykorzystać?

Piłka gimnastyczna – jak najlepiej ją wykorzystać?

Piłka gimnastyczna jest świetnym rozwiązaniem do intensywnego treningu dla wszystkich kobiet. Jeśli do tej pory nie widziałaś, jakie ćwiczenia będą dla ciebie odpowiednie, nie do końca jesteś przekonana do ćwiczeń siłowych – to z pewnością przyda ci się piłka gimnastyczna. Dzięki niej można być nie tylko posiadaczem pięknej sylwetki, ale także wspaniałego zdrowia i samopoczucia.

Czym jest piłka gimnastyczna?

To pytanie zadaje sobie z pewnością wiele kobiet, które przeglądają tysiące stron internetowych ze sprzętem do ćwiczeń. Jest to urządzenie w formie koła, które najczęściej jest wypełnione w środku specjalnym materiałem. Dzięki piłce gimnastycznej możemy przede wszystkim ćwiczyć:

  • równowagę,
  • koordynację

Na rynku istnieje szeroki wybór różnego rodzaju piłek gimnastycznych. Wszystko jest uzależnione od materiałów, jakie zostały użyte do produkcji, oraz konstrukcji. To sprawia również, że tak bardzo różnią się cenowo. W trakcie zakupu warto zwrócić uwagę na to:

  • z czego wykonana jest piłka?
  • do jakich konkretnie ćwiczeń służy?

Sprawa nie jest taka prosta, jak się z pozoru wydaje. Tego typu urządzenia służą bowiem do wielorakich celów. Oczywiście łączy je wszystkie wykonywanie określonych ćwiczeń. Warto więc zapoznać się z podstawowymi rodzajami piłek gimnastycznych. Można wyróżnić między innymi:

  • tradycyjne piłki gimnastyczne,
  • piłki balastowe,
  • piłki do pilates,
  • piłki ogólnorozwojowe,
  • piłki do ćwiczeń artystycznych,
  • piłki do korekcji wad postawy

Jak widać posiadają one bardzo szerokie zastosowanie. Nie ma więc nic zaskakującego w tym, że coraz więcej osób decyduje się na ich zakup. Warto przyjrzeć się szczególnie tradycyjnej piłce gimnastycznej. Rewelacyjnie spełnia się ona w:

  • walce z nadwagą,
  • podczas rehabilitacji

Co możemy zyskać?

Dzięki tradycyjnej piłce gimnastycznej możemy pozbyć się w prosty sposób zbędnych kilogramów. Wystarczy poszukać w Internecie odpowiednich ćwiczeń i rozpocząć trening. Jest to bardzo popularne zastosowanie. Szczególnie dzisiaj, kiedy tak wiele osób nie wie, co począć z nadwagą i szukają najlepszego sposobu na pozbycie się problemu. To oczywiście wymaga czasu oraz determinacji, ale rezultaty są zaskakujące. Z pewnością piłka gimnastyczna spełni nasze oczekiwania w tej kwestii. Warto zapytać jednak specjalistę, jakie ćwiczenia wraz z nią będą dla nas najlepsze. Osoby, które pierwszy raz spotykają się z tym urządzeniem, myślą, że nie przyniesie ono żadnych szybkich efektów i służy wyłącznie do zabawy. Nie jest tak w rzeczywistości. Tradycyjną piłkę gimnastyczną najlepiej jest właśnie użyć do drobnych, mało intensywnych ćwiczeń, właśnie w celu zrzucenia zbędnych kilogramów. Sposób jest prosty i zaskakująco skuteczny. Nie pomogą reklamowane, oferujące cudowne działanie, preparaty. Trzeba się po prostu ruszać! Wtedy można zjeść trochę więcej, bo dzięki piłce gimnastycznej spalimy większość kalorii i dodatkowo wzmocnimy mięśnie.

Tradycyjna piłka gimnastyczna jest również świetnym sposobem na rehabilitację. Ćwiczenia z nią wykonywane są bardzo prosto i o różnej intensywności. Osoby, które mają problemy z kręgosłupem, cierpiące na różnego rodzaju bóle mięśniowe, mogą swobodnie ją wykorzystać. Dzięki piłce gimnastycznej wzmacniamy całe ciało, nie tylko wybrane partie. Jest ona urządzeniem, dzięki któremu możemy się zrelaksować. Nie musimy wykonywać wyczerpujących treningów, aby mieć dobrą formę. Wystarczy, że użyjemy piłki gimnastycznej do poprawy swojego zdrowia.

Ćwiczenie równowagi oraz koordynacji z pewnością zapewni nam piłka balastowa. Jest to najnowocześniejsze rozwiązanie dla osób, które w wymienionych powyżej kwestiach mają jakieś problemy. Piłka balastowa posiada kilka indywidualnych, specyficznych cech, na które warto zwrócić uwagę podczas zakupu. Oto najważniejsze z nich:

  • jest wypełniona kulkami (pełnią funkcję balastu),
  • balast zapobiega przemieszczaniu się piłki,
  • balast utrzymuje piłkę w jednym miejscu

Piłkę balastową można stosować na różne sposoby. Jedne osoby z pewnością wykorzystają ją do ćwiczeń fitness. Inne – właśnie do treningu równowagi oraz koordynacji. Jest to urządzenie, które w tych kwestiach świetnie się sprawdzi.

Dobrze jest również wykorzystać do ćwiczeń piłkę pilates. Jest ona trochę inaczej skonstruowana od dwóch powyżej wymienionych. Służy nie tylko do ćwiczeń pilates, ale również do celów rehabilitacyjnych. Mogą ją z powodzeniem stosować sportowcy. Jest to przyrząd o niezwykle szerokim zastosowaniu. Nie jest istotne więc to, jakie ćwiczenia wykonywaliśmy wcześniej. Mogą ja stosować wszyscy, bez względu na:

  • wiek,
  • formę fizyczną,
  • stan organizmu (właśnie dlatego, że służy również do rehabilitacji)

Do czego może być używana piłka gimnastyczna?

Wiele osób, które nie są w temacie, sądzi, że tylko jeden rodzaj ćwiczeń można wykonywać z tym sprzętem. Nie jest to oczywiście prawda. Dzięki piłce, przykładowo do pilates, można:

  • ćwiczyć na macie,
  • wykonywać ćwiczenia równoważne,
  • wykonywać ćwiczenia wzmacniające,
  • wykonywać ćwiczenia rozciągające,
  • wykonywać ćwiczenia na koordynację

Jak widać zastosowań jest naprawdę wiele. Wszystko tak naprawdę zależy od naszych preferencji i oczekiwań. Dodatkowo – od możliwości. Niektóre osoby trenują naprawdę intensywnie, inne – trochę wolniej. Przykładowo będzie się tak to odbywało podczas rehabilitacji z piłką.

Jakie są dodatkowe korzyści, wynikające ze stosowania piłki gimnastycznej? Jest ich z pewnością bardzo wiele. Dzięki temu urządzeniu:

  • zbudujemy muskulaturę,
  • możemy mieć płaski brzuch,
  • możemy poprawić stan naszego kręgosłupa

Ćwiczenia z piłką gimnastyczną, niezależnie od rodzaju, to świetna forma aktywności dla wszystkich kobiet: tych z bólami pleców, w ciąży, jak i walczących z nadwagą. Relaksuje ona całe ciało i dodaje energii. Dlaczego tak jest? Piłka to przedmiot:

  • uniwersalny,
  • przeznaczony dla każdego,
  • prosty

Z piłki gimnastycznej można tak naprawdę skorzystać na dwa podstawowe sposoby: statycznie oraz dynamicznie. To narzędzie daje naprawdę wiele różnych możliwości, co zresztą zostało wskazane powyżej (rodzaje, korzyści). Przy udziale piłki można wykonywać trzy rodzaje ćwiczeń i każde z nich pełni określoną rolę oraz jest bardzo potrzebne naszemu ciału:

  • relaksacyjne,
  • angażujące pojedyncze partie mięśni,
  • angażujące większość mięśni

I do wymienionych rzeczy najlepiej jest wykorzystać omawiane urządzenie. Podczas treningu można skorzystać oczywiście z dodatkowego balastu (tzw. obciążników) na ręce i nogi. To zwiększa z pewnością pracę, jaka muszą nasze mięśnie wykonać. Piłkę najlepiej jest wykorzystać do ćwiczeń pilates, czyli tychspokojnych, odprężających, jeśli mieliśmy bardzo ciężki dzień. W wypadku, kiedy chcemy wzmocnić, uelastycznić nasze ciało i poprawić kondycję fizyczną, lepiej jest wykonywać trening dynamiczny. Można przykładowo połączyć piłkę z:

  • ćwiczeniami na stepie,
  • wykonywać z nią podskoki,
  • wykonywać na niej pajace,
  • robić z nią brzuszki,
  • robić z nią pompki,
  • wykonywać z nią wielorakie choreografie

A teraz z innej perspektywy. Wiele kobiet skarży się, że ich brzuch nie jest płaski. To z pewnością newralgiczne miejsce na ciele kobiety. Powoduje, że pojawiają się nieprzyjemne kompleksy. Jedną z możliwości jest oczywiście wykorzystanie w odpowiedni sposób piłki gimnastycznej. Kiedy to zrobić? Wtedy, gdy:

  • tradycyjne ćwiczenia nie dają rezultatów,
  • tradycyjne ćwiczenia nie są wystarczająco ciekawe,
  • nie mamy zbyt dużo czasu na powtarzanie ćwiczeń,
  • nasz brzuch wymaga troski

Trening z pomocą piłki gimnastycznej jest zdecydowanie bardziej skuteczny niż standardowy zestaw ćwiczeń. Brzuszki należy robić z piłką w następujący sposób:

  • kładziemy się na plecach,
  • kładziemy piłkę na brzuchu,
  • nogi uginamy w kolanach,
  • piłka musi być podpierana przez kolana,
  • ręce uginamy w łokciach i chwytamy nimi głowę,
  • zaczynamy ćwiczyć brzuszki

Jest to jedno z najprostszych ćwiczeń i jednocześnie najbardziej efektywnych. Trzeba pamiętać, aby nie odrywać się za bardzo od podłogi. Dla kobiet w ciąży również istnieją ciekawe ćwiczenia z pomocą piłki gimnastycznej. Można z niej korzystać na każdym etapie ciąży. Należy jednak praktykować ćwiczenia o umiarkowanym stopniu intensywności. Nie mogą być po prostu zbyt obciążające. Świetnie sprawdzają się te relaksacyjne. Jeśli chcemy odciążyć nasz kręgosłup, to piłka gimnastyczna jest odpowiednim urządzeniem do wykonywania różnego rodzaju ćwiczeń. Trzeba ją oczywiście dostosować do sylwetki i wzrostu.

Jeśli chcemy jak najlepiej korzystać z piłki gimnastycznej, to dobrze jest skorzystać z oferty fitness. Ćwiczenia będą nie tylko ciekawe, ale mają różne poziomy zaawansowania. Jest to rewelacyjny sposób na zachowanie dobrego zdrowia i kondycji oraz przełamanie schematów. Dodatkowo piłka gimnastyczna świetnie sprawdzi się w nudne wieczory, kiedy chcemy zrobić standardowy trening, ale on jest zbyt monotonny.

Podsumowując: najlepiej wykorzystać piłkę gimnastyczną, jeśli coś nam zdrowotnie dolega, chcemy poprawić naszą kondycję fizyczną oraz mieć aktywny wpływ na zachowanie zdrowia. Dzięki niej można wykonać wielorakie ćwiczenia i jednocześnie dobrze się przy tym bawić. Wiele osób doceniło wszechstronność zastosowania tego urządzenia. Można czerpać inspiracje z filmów DVD, można zapisać się do jakiegoś klubu, gdzie wraz z innymi kobietami docenimy zalety wykonywania ćwiczeń. Mamy mogą zrelaksować się po długim i ciężkim dniu wraz z dzieckiem. Stosowanie jednocześnie suplementów diety jest sprawą indywidualną. Nie trzeba tego robić, ale jeśli chcemy szybciej stracić na wadze, to z pewnością się one przydadzą.

Piłka gimnastyczna – to jest to! Rewelacyjny sposób na przełamanie się do regularnych ćwiczeń. Te standardowe z reguły szybko stają się nudne. Dzięki piłce możemy w łatwy sposób to zmienić. Jest ona tym, czego pragną kobiety na całym świecie, aby mieć piękny i płaski brzuch. Można z niej skorzystać zawsze, kiedy tylko mamy na to czas. Ćwiczenia dobierane są indywidualnie, co jest dużym plusem. Warto zauważyć, że nie trzeba posiadać specjalistycznej wiedzy, aby móc z nią ćwiczyć. Jest prosta i uniwersalna. Daje zadowolenie, radość wielu kobietom na całym świecie.

Spis treści

Zapisz się na newsletter i odbierz

RABAT 50 zł

Odbierz rabat >

W ciągu 1,5 h otrzymasz kod rabatowy na 50 zł.


...a co tydzień będziemy Cię informować o nowościach, rabatach i promocjach tylko dla subskrybentów.


Do sklepu >
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij