Trening na atlasie w domu jako sposób dbania o sylwetkę!

Trening na atlasie w domu jako sposób dbania o sylwetkę!

Atlas treningowy to urządzenie do treningu ogólnorozwojowego, siłowo-wytrzymałościowego, w domu lub na siłowni. Na atlasie treningowym warto ćwiczyć wtedy, gdy chcemy zbudować masę mięśniową albo odchudzić się, zrzucić zbędne kilogramy i zyskać zgrabną sylwetkę. Na rynku jest spory wybór takich urządzeń – począwszy od maszyn do treningu w domu, na urządzeniach do treningu dla kilku osób kończąc. Do użytku domowego wystarczy mały atlas treningowy dla jednej osoby. Chyba, że zależy nam na ćwiczeniach w towarzystwie kilku osób oraz z trenerem będącym do naszej dyspozycji i radzącym nam w jaki sposób ćwiczyć i budować mięśnie.

Dlaczego atlas?

Jeśli chcesz zbudować solidne mięśnie, to atlas jest wymarzonym urządzeniem do tego celu. Do spalania tkanki tłuszczowej lepiej używać rowerka treningowego lub bieżni. Atlas, mimo wszystko, ma raczej kulturystyczne zastosowanie. Niewielki, ale wszechstronny jest jak szampon 3 w 1, ma kilka funkcji i urządzeń w jednym. Zamknięty w kompaktowej ramie zmieści się nawet w niedużym mieszkaniu w bloku.

Kto może korzystać z atlasu treningowego?

Dorośli, młodzież, a nawet dzieci. Te ostatnie trenują zawsze pod nadzorem rodziców, z niewielkim obciążeniem. Można trenować w domu, można w piwnicy lub na sali treningowej. Ważne, aby pomieszczenie było zawsze dobrze ogrzane, a także wietrzone lub klimatyzowane. Jeśli w pomieszczeniu będzie zimno, to mięśnie mogą ulegać kontuzji. Trening należy także odpowiednio dawkować, dbając, aby nie przeciążyć i nie przetrenować organizmu. O odpowiednią dawkę ruchu powinien dbać każdy, zwłaszcza jednak osoby po czterdziestym roku życia, mające wolniejszy metabolizm i potrzebujące dawki ruchu. Atlas pozwala trenować wszystkie grupy mięśniowe.

W domu ćwiczymy sami, jednak zanim kupimy atlas warto przejść się do pobliskiej siłowni i spytać trenera w jaki sposób powinno się ćwiczyć na atlasie. W ten sposób upewnimy się, że w domu wykonamy ćwiczenia poprawnie i bezpiecznie. Zawsze przed rozpoczęciem ćwiczeń właściwych przeprowadzamy rozgrzewkę i dopiero po niej zabieramy się do użytkowania atlasu do ćwiczeń. Zapobiegniemy w ten sposób urazom i kontuzjom, a organizm będzie lepiej funkcjonować.

Etapy ćwiczeń

Trening powinien być podzielony na kilka etapów. W pierwszym etapie treningu dobieramy obciążenia na duże grupy mięśniowe. W kolejnym etapie ćwiczymy przeciwstawne grupy mięśni, wykonując ćwiczenia wzmacniające, jedno po drugim w serii, nie zmieniając ich kolejności. Ćwiczenia na te same grupy mięśniowe polegają na tym, że ćwiczymy te same grupy mięśni za pomocą innych ćwiczeń. Dzień przed treningiem mięśni ud nie ćwiczymy mięśni grzbietu, ponieważ grzbiet ma wtedy zbyt mało czasu na regenerację i takie ćwiczenia będą nieefektywne. Nie przyniosą większych korzyści, więcej: mogą nawet zaszkodzić, a nie jest to celem osoby ćwiczącej. Warto pamiętać!

Na koniec najważniejsze: nie przesilamy organizmu, nie przeciążamy go, nie ćwiczymy godzinami. Każda przesada jest szkodliwa i powoduje kłopoty. Trening przeprowadzamy według pewnego planu, starannie, po rozgrzewce, nic na siłę, nie forsujemy się i nie bijemy rekordów, nie pokazujemy rodzinie naszych możliwości. Ma sprawiać przyjemność i dać oczekiwany efekt, a nie prowadzić do kontuzji. Przede wszystkim systematyczność, a efekty zostaną osiągnięte po pewnym czasie regularnych ćwiczeń. Jeżeli nie jesteś typem samotnika, potrzebujesz towarzystwa, porady, motywacji, to kup karnet na siłownię. Jeśli lubisz ćwiczyć w domu w wolnych chwilach i masz plan treningów, to kup atlas i ćwicz sam. Wszystko zależy od Ciebie – od Twoich potrzeb i preferencji.

Zanim kupisz atlas przejrzyj strony, poczytaj fora, porozmawiaj z forumowiczami. Będziesz wiedział czego potrzebujesz i jak sobie radzić z ćwiczeniami. Dla jednych atlas jest wymarzonym sprzętem, inni wolą ławeczkę, sztangę lub wolne ciężary. Komuś do gustu przypadł rowerek treningowy, ktoś inny woli wiosła i wzmacnianie mięśni rąk Jeszcze inni wolą bieganie lub pływanie. Przed kupnem atlasa określ dokładnie czego chcesz i oczekujesz.

Największą zaletą atlasu jest to, że zajmuje niewiele miejsca w domu, ale dobrze mieć w domowej siłowni - obok atlasu – także rowerek treningowy lub bieżnię – w zależności od osobistych preferencji. Rowerek lub bieżnia kształtują mięśnie pośladków, ud i łydek, a zatem są bardzo cenne i potrzebne ?w codziennym treningu.

Ceny

Atlas jest sporą inwestycją – sprzęt kosztuje od niespełna 800 złotych do 5000 złotych. Moim zdaniem w miarę porządny sprzęt można kupić za 3000 złotych. Najtańszy atlas nie posłuży nam długo, a będzie źródłem wydatków i kłopotów. Nie warto kupować urządzeń najtańszych, warto zainwestować nieco więcej i uzyskać dobrą jakość atlasu, który może stać się naszym wieloletnim przyjacielem. W końcu atlas to taka mała domowa siłownia kupowana najczęściej na lata, niewiele osób stać na częste wymiany takiego sprzętu, więc nie warto kupować bez zastanowienia i refleksji. Powodzenia w ćwiczeniach i wytrwałości w dążeniu do celu, czyli zadbanego, umięśnionego i wysportowanego ciała!

Spis treści

Zapisz się na newsletter i odbierz

RABAT 50 zł

Odbierz rabat >

W ciągu 1,5 h otrzymasz kod rabatowy na 50 zł.


...a co tydzień będziemy Cię informować o nowościach, rabatach i promocjach tylko dla subskrybentów.


Do sklepu >
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij