Orbitrek - jak ćwiczyć, żeby schudnąć

Orbitrek - jak ćwiczyć, żeby schudnąć

Chcesz schudnąć? Niestety, nie ma metody lekkiej, łatwej i przyjemnej. Potrzeba jest dieta oraz ćwiczenia fizyczne. Bez tego nie będzie sukcesu. Z wielu przeróżnych propozycji ćwiczeń bardzo wyróżniają się te na orbitreku. To ciekawe urządzenie pozwoli nie tylko zrzucić zbędne kilogramy, ale także poprawić kondycję fizyczną.

Czym jest orbitrek?

Jest to nowoczesne urządzenie do ćwiczeń. Znane jest też pod nazwą: rower eliptyczny, trenażer eliptyczny i cross-trainer. Można go określić jako 3 w 1, bo łączy zalety steppera, bieżni i roweru stacjonarnego. Wszystko w jednym, niezbyt dużym urządzeniu, dlatego można na nim ćwiczyć także w domu. Nie jest najtańszy, bo ceny zaczynają się zwykle w okolicy 500 zł. Kupując go, warto postawić na dobrą markę, bo urządzenie ma bezawaryjnie służyć przez kilka lat. Zwykle orbitrek jest wyposażony w specjalny komputer i wyświetlacz. Dzięki temu można na bieżąco mierzyć:

  • dystans,
  • czas
  • prędkość,
  • tętno,
  • spalone kilokalorie

Podczas ćwiczeń na orbitreku wykonuje się ruchy podobne do tych, które są wykonywane w trakcie górskich wycieczek, jazdy na nartach biegowych i jazdy na rowerze. Wybierając model orbitreku, warto poszukać takiego, którego komputer pomoże zaplanować ćwiczenia, a potem będzie kontrolować ich przebieg. Taki sprzęt będzie znakomity zwłaszcza dla osób początkujących.

Jak ćwiczyć, aby schudnąć?

Żeby uzyskać właściwe rezultaty podczas ćwiczeń na orbitreku, trzeba koniecznie stosować się do kilku rad.

1. Kup orbitrek z programem ćwiczeń. Pomoże to kontrolować tętno podczas ćwiczeń. Właściwy poziom tętna jest bardzo ważny, ponieważ jeśli ćwiczymy zbyt intensywnie, czyli tętno jest bardzo wysokie, to spalanie tłuszczu jest dużo gorsze (do spalania tłuszczu niezbędny jest tlen, a przy zbyt wysokim tętnie jego dostarczanie pogarsza się znacznie).

2. Przedział tętna powinien wynosić 70-80% tętna maksymalnego (HR). W tym przedziale spalanie tłuszczu jest najbardziej efektywne. Dodatkowy efekt to poprawa funkcjonowania układu krwionośnego i oddechowego. Czyli wskazany jest umiar.

3. Podczas ćwiczeń trzeba zachować prawidłową sylwetkę. Czyli proste plecy, uniesiona głowa, stopy płasko na pedałach, a ręce na uchwytach drążków.

Najważniejsze fazy ćwiczeń

Podobnie jak wszystkie treningi, także trening na orbitreku powinien mieć trzy fazy:

  • rozgrzewkę,
  • trening właściwy,
  • ćwiczenia rozluźniające

Rozgrzewka

Często zapomina się o tym elemencie treningu. Rozgrzewka pozwala na poprawę krążenia krwi oraz na rozciągnięcie mięśni. Dzięki temu zapobiegamy ewentualnym urazom czy skurczom. Rozgrzewka powinna trwać około 10 minut. Najlepsze ćwiczenia do rozgrzewki:

  • rozciąganie poszczególnych mięśni – skłony, wymachy, kilka podskoków, krótki bieg,
  • rozgrzewka na orbitreku – ćwiczymy na minimalnym oporze

Trening właściwy

Stopniowo zwiększamy wysiłek fizyczny, aż do uzyskania odpowiedniego obciążenia. Ustawiamy opór orbitreku tak, aby móc utrzymywać stała prędkość. Ze stałą prędkością ćwiczymy 10-15 minut. Jeśli zmęczenie wystąpi wcześniej, to należy zwolnić. Cały czas sprawdzamy tętno. Jeśli ćwiczymy regularnie, to mniej więcej co tydzień wydłużamy fazę stałej prędkości.

Ćwiczenia rozluźniające

Na tę część treningu poświęcamy co najmniej 5 minut. Stopniowo zwalniamy tempo i opór. Na koniec możemy ćwiczyć wolno bez obciążenia. Ta faza pozwoli się uspokoić sercu, a mięśnie stopniowo będą mogły ochłonąć.

Jak często ćwiczyć?

Aby uzyskać widoczne efekty ćwiczeń, warto trenować co najmniej 3 razy w tygodniu po około 30 – 60 minut. Zawsze należy pamiętać o rozgrzewce i ćwiczeniach rozluźniających. Orbitrek to tzw. ćwiczenia cardio, które poprawiają bilans tlenowy. Jeśli ćwicząc będziemy utrzymywać odpowiednie tętno, to spalanie tłuszczu będzie optymalne. Warto sprawdzać, czy się schudło, mierząc obwody talii czy bioder centymetrem. Dlaczego? Podczas ćwiczeń spalamy tłuszcz, a jednocześnie trenujemy mięśnie, które zyskują na masie. Dlatego zdarza się, że waga stoi w miejscu. Nie należy się tym specjalnie przejmować. Nie oczekujmy też spektakularnych wyników po pierwszym tygodniu. Nasza sylwetka będzie się długo kształtować.

Dlaczego warto wybrać orbitrek. Orbitrek ma wiele zalet, które warto wykorzystać nie tylko dla spalania kalorii, ale także aby poprawić kondycję. Najważniejsze z nich:

  • w czasie ćwiczeń nogi poruszają się ruchem owalnym, co przypomina ruch podczas biegu narciarskiego,
  • znacznie zmniejszone są obciążenia – stawy i ścięgna są dużo mniej obciążone niż podczas tradycyjnego biegania,
  • spalanie kalorii jest dużo bardziej efektywne niż na bieżni czy rowerku stacjonarnym. Pracuje całe ciało,
  • ćwiczenia bez rączek pozwalają wzmocnić mięśnie brzucha,
  • wzmacniają się i kształtują mięśnie ud i podudzi,
  • można ćwiczyć z różną prędkością, co jest szczególnie ważne dla osób, które dopiero rozpoczynają ćwiczenia.,

Jak widać odchudzanie z orbitrekiem ma sporo zalet. Osoby z nadwagą i otyłością powinny się zastanowić, czy nie będzie to dla nich jeden z najlepszych sposobów na odchudzanie. Nie dość, że ćwiczenia są przyjemne, to jeszcze chronione są stawy, przede wszystkim kolanowe. Niewielkie rozmiary urządzenia pozwalają na ustawienie go w domu, więc możemy ćwiczyć w dogodnej dla nas porze.

Spis treści

Zapisz się na newsletter i odbierz

RABAT 50 zł

Odbierz rabat >

W ciągu 1,5 h otrzymasz kod rabatowy na 50 zł.


...a co tydzień będziemy Cię informować o nowościach, rabatach i promocjach tylko dla subskrybentów.


Do sklepu >
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij