Efekty odchudzające ćwiczeń na stepperze

Efekty odchudzające ćwiczeń na stepperze

Smukła sylwetka i idealnie wyrzeźbione ciało to marzenie niejednej kobiety, jednak w codziennym życiu niejednokrotnie trudno jest wygospodarować odpowiednią ilość czasu, by udać się na siłownię czy fitness. Często w grę wchodzą również kwestie finansowe – wydatek rzędu kilkudziesięciu czy nawet kilkuset złotych miesięcznie może być zbyt obciążający dla domowego budżetu.

Jednak...

Oczywiście na wszystko znajdzie się sposób. W czasopismach poświęconych kształtowaniu sylwetki i zdrowemu trybowi życia coraz częściej można się natknąć nie tylko na reklamy, ale również na artykuły dotyczące stepperów. Te niewielkie urządzenia podbijają rynek na całym świecie. Ich ogromną zaletą są kompaktowe rozmiary, niska cena i łatwość obsługi. Wszystko to sprawia, że stają się one idealnym pomocnikiem w pilnowaniu wagi i poprawie wytrzymałości.

Steppery są bardzo przydatne nie tylko jako urządzenie do ćwiczeń, ale także jako sposób na poprawę nastroju. Na stepperze wykonujemy rodzaj gimnastyki określany mianem kardio. Oznacza to, iż ćwiczymy przez dłuższy czas, ale intensywność wykonywanych zadań nie jest bardzo wysoka. Jest to trening wytrzymałościowy, który przynosi najlepsze efekty w kwestii odchudzania. Rozpoczynając ćwiczenia, nie potrzebujemy rozgrzewki, wystarczy kilka ćwiczeń rozciągających, aby przygotować mięśnie do pracy. Kardio to także doskonałe dotlenienie organizmu, dlatego warto zadbać o miejsce, w którym będziemy się gimnastykować. Powinno być przewietrzone i najlepiej jeśli temperatura panująca w nim nie jest zbyt wysoka. Dotlenieni będziemy się czuć dużo lepiej – poprawia się nie tylko samopoczucie i humor, ale także podnosi się nasza energia i chęć do działania. Jeśli więc chcemy rozpocząć dzień z uśmiechem na twarzy i z werwą do czekających nas zadań, warto zaopatrzyć się w stepper.

Przed zakupem konkretnego modelu najlepiej dopytać trenera, który model będzie odpowiedni, na co zwrócić uwagę. Warto skorzystać także z forów tematycznych. Zasadniczo steppery dzielą się na dwa rodzaje – na steppery proste i skrętne. Ponieważ stepper symuluje naturalnie wykonywane czynności, nie trzeba się obawiać, że sobie zaszkodzimy. Na stepperze prostym wykonujemy ruchy przypominające wchodzenie po schodach, pracują te same partie mięśni. Przy urządzeniu skrętnym angażują się dodatkowo mięśnie skośne oraz te znajdujące się po wewnętrznej stronie ud – gimnastyka przypomina jazdę na rolkach albo ślizganie się.

Wielu producentów dodatkowo wyposaża steppery w linki, które aktywizują także górne partie ciała, albo w kolumnę służącą do podparcia się. Takie urozmaicenia nie decydują co prawda o skuteczności urządzenia, ale uatrakcyjniają ćwiczenia i pozwalają przy okazji poćwiczyć także mięśnie rąk czy tułowia.

Korzystanie ze steppera przynosi efekty stosunkowo szybko, ponieważ do pracy wciągnięte są te części ciała, na których najczęściej odkłada się tkanka tłuszczowa. A zatem pracują nogi, pośladki oraz brzuch. Dodatkowym czynnikiem decydującym o powodzeniu tego typu gimnastyki jest fakt, iż ćwiczenia kardio nie męczą tak bardzo jak trening siłowy, można być aktywnym przez dłuższy czas, co sprzyja spalaniu zbędnej tkanki tłuszczowej. Przyspieszona akcja serca aktywuje metabolizm, serce musi dotlenić mięśnie w krótszym czasie, a więc również potrzebuje więcej energii. Wszystkie te elementy wpływają korzystnie na sylwetkę.

Kolejnym plusem steppera jest jego działanie wysmuklające i ujędrniające. Wiele pań obawia się korzystania z siłowni ze względu na możliwość pojawienia się zbyt dużych mięśni. Jest to powód niekiedy nawet do zaprzestania jakiejkolwiek aktywności fizycznej. Stepper łączy w sobie to, co najlepsze – skuteczne odchudzanie z brakiem wyraźnego przyrostu masy mięśniowej. Dzięki temu łydki wyszczuplają się i nabierają delikatnego, kobiecego kształtu. Jędrność skóry również widoczna jest już po kilku sesjach treningowych. Ma na to wpływ doskonałe dotlenienie, jak i uaktywnienie się rzadko wykorzystywanych włókien mięśniowych. Dla utrzymania pięknej sylwetki niezwykle ważna jest jednak regularność. Najlepiej już na początku wyznaczyć sobie choćby prowizoryczny plan treningowy i starać się go trzymać. Większość osób nie ma kłopotu z utrzymaniem tego typu postanowienia ze względu na to, iż gimnastyka kardio jest bardzo przyjemnym rodzajem treningu. Stymuluje wytwarzanie hormonu szczęścia, więc nawet osoby nieprzyzwyczajone wcześniej do cyklicznej aktywności chętnie wracają do ćwiczeń na stepperze.

Pewnie dla niejednej kobiety podjęcie decyzji o zakupie steppera ułatwił jego rozmiar. Stepper można wsunąć za szafę lub pod łóżko i dzięki temu mieć go zawsze pod ręką. Niewielkie gabaryty i nieduża waga pozwalają samodzielnie zorganizować sobie minisiłownię. Większość tego typu urządzeń przypomina rozmiarami pudełko, dlatego nie zajmują przestrzeni, jak na przykład bieżnia. Gimnastyka nie wymaga również dużo miejsca, ruchy wykonywane przez ćwiczącego są rytmiczne i proste.

Decydując się na stepper, można już po niedługim czasie cieszyć się smukłą sylwetką. Jednak trzeba pamiętać, że – jak każdy inny trening, tak i ten – wymaga od nas zaangażowania i wytrwałości. Warto go połączyć z racjonalnym odżywianiem się i ogólną aktywnością, ponieważ wtedy efekty będą trwałe.

Spis treści

Zapisz się na newsletter i odbierz

RABAT 50 zł

Odbierz rabat >

W ciągu 1,5 h otrzymasz kod rabatowy na 50 zł.


...a co tydzień będziemy Cię informować o nowościach, rabatach i promocjach tylko dla subskrybentów.


Do sklepu >
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij