Poradniki i artykuły

Piłka gimnastyczna – jak najlepiej ją wykorzystać?
Piłka gimnastyczna jest świetnym rozwiązaniem do intensywnego treningu dla wszystkich kobiet. Jeśli do tej pory nie widziałaś, jakie ćwiczenia będą dla ciebie odpowiednie, nie do końca jesteś przekonana do ćwiczeń siłowych – to z pewnością przyda ci się piłka gimnastyczna. Dzięki niej można być nie tylko posiadaczem pięknej sylwetki, ale także wspaniałego zdrowia i samopoczucia.
Czytaj więcej
Trening na atlasie do ćwiczeń w warunkach domowych
Sporo osób, które pragną uzyskać wymarzoną sylwetkę, decyduje się na zakup atlasu do ćwiczeń. Nic dziwnego, ponieważ atlas to sprzęt, który posiada wiele zalet. Jest nieoceniony podczas budowania imponującej muskulatury. Plusem jest to, że atlas umożliwia dopasowanie obciążenia do możliwości użytkownika. Warto też pamiętać, że obciążenia są właściwie zabezpieczone, dzięki czemu ćwiczymy efektywnie i bezpiecznie. Nie oznacza to jednak, że powinno się całkowicie rezygnować z ćwiczeń na wolnych ciężarach. Atlas daje możliwość wykonywania ćwiczeń przez kilka osób w tym samym czasie, ponieważ w jednym miejscu znajduje się wiele sprzętów. Bywalcy siłowni także doceniają atlasy, ponieważ pozwalają one pracować nad każdą partią mięśni. Wielofunkcyjność i łatwa obsługa urządzeń sprawia, że cieszą się niesłabnącą popularnością.
Czytaj więcej
Hantle dla kobiet - czyli wydajniejszy fitness
Łatwo da się zauważyć, że nastała prawdziwa moda na zdrowy tryb życia. Diety, odpowiednie suplementy i stały wysiłek fizyczny stały się naszą codziennością. Trudno nie cieszyć się z takiego obrotu spraw, gdyż ma to pozytywny wpływ nie tylko na nasz wygląd, ale i na nasze zdrowie. Co jednak zrobić, gdy pomimo naszych wysiłków waga stoi w miejscu, a mięśnie nie są nawet w połowie tak rozbudowane, jakbyśmy sobie tego życzyli? Rozwiązaniem zagadki może być dobór odpowiedniego sprzętu treningowego.
Czytaj więcej
Czy orbitrek nas odchudzi
Orbitrek to nowoczesny przyrząd do ćwiczeń fizycznych. Znany jest także pod nazwą rower eliptyczny. Jest bardzo często polecany osobom, które chcą lub muszą zrzucić nadmierne kilogramy. Nie ma w tym nic dziwnego, bo urządzenie łączy w sobie kilka urządzeń – rowerek stacjonarny, stepper i bieżnię. To powoduje, że ruch jest intensywny, a ćwiczy całe ciało. Osoby, które korzystają z tego urządzenia, bardzo polecają go zarówno do zrzucania wagi, jak i do poprawiania kondycji. Dodatkową zaletą są jego niezbyt duże rozmiary, co pozwala na wykorzystanie tego sprzętu w warunkach domowych. Ponieważ wiele osób wstydzi się ćwiczyć w grupie, więc orbitrek jest dla nich urządzeniem idealnym.
Czytaj więcej
Bieżnia, orbitrek i rower stacjonarny – różnice i zalety
Zarówno bieżnia, orbitrek, jak i rowerek stacjonarny to doskonałe urządzenia do ćwiczeń. Ich stosunkowo niewielkie wymiary pozwalają na ustawienie ich w domu i ćwiczenie w dowolnym czasie. Dostępne są też na większości siłowni. Wszystkie trzy urządzenia są przeznaczone do ćwiczeń aerobowych lub cardio. Każde z nich warto wybrać, aby uzyskać jak najlepsze rezultaty. Obecnie wszystkie te urządzenia są wyposażone w komputery, które pozwalają na optymalne ustawienie ćwiczeń. Zanim zdecydujemy się na zakup jednego z nich, należy dokładnie zapoznać się z ich przeznaczeniem oraz wadami i zaletami. Sprzęty te powinniśmy też wybierać, sugerując się celem, jaki chcemy osiągnąć.
Czytaj więcej
Ćwiczenia hantlami na triceps i biceps
Dla wielu biceps jest symbolem męskiej siły, dlatego wielu panów poświęca sporo czasu ćwiczeniom na ten mięsień. Być może dlatego, że jest on bardzo widoczny. Warto jednak pamiętać, że istnieją też inne mięśnie, które należy ćwiczyć, aby wyglądać efektownie i męsko. Szczególnie ważne jest to, gdy zamierzamy uprawiać kulturystykę.
Czytaj więcej
Ćwiczenia hantlami dla początkującego
Ćwiczenia z hantlami są jedną z najpopularniejszych aktywności, którą wybierają Polacy. Powodem takiej decyzji jest oczywiście dostępność tego produktu oraz możliwość wykonywania ćwiczeń zarówno w domu, jak i na siłowni. Tego rodzaju ćwiczenia zalecane są osobom, które pragną nie tylko wzmocnić mięśnie ciała, ale również stopniowo budować masę mięśniową, szczególnie w okolicach ramion oraz barków. Ćwiczenia z hantlami są popularnymi również ze względu na to, iż do ich wykonywania nie potrzeba specjalnego instruktażu - oczywiście doskonałym pomysłem będzie zapytanie o radę specjalistę, jednak samodzielne ćwiczenia w domu nie będą sprawiać nam trudności.
Czytaj więcej
Ćwiczenia hantlami na klatkę i barki
Ćwiczenia z hantlami zyskują coraz większa popularność - osoby zainteresowane tego typu aktywnością ćwiczą zarówno na siłowniach, jak i w zaciszu domowym. To właśnie największa zaleta tego sportu: aby ćwiczyć nie są nam potrzebne specjalistyczne przyrządy. Hantle dają możliwość rozwoju mięśni obręczy barkowej oraz klatki piersiowej - regularne ćwiczenia sprawią, że wzmocnią się nie tylko mięśnie, ale i wydłuży się znacznie czas ich pracy. Ćwiczenia z hantlami pozwalają również na stopniowe wzmacniane organizmu oraz poprawianie jego ogólnej wydolności, co znacząco wpływa na jakość naszego życia.
Czytaj więcej
Stepper czy orbitrek – jaki sprzęt wybrać do ćwiczeń
Na rynku można kupić różne urządzenia do ćwiczeń. Wśród wielu różnych wyróżniają się stepper i orbitrek. Oba mają niezbyt duże rozmiary, dzięki czemu można je polecić do ćwiczeń w domu. Zarówno orbitrek, jak i stepper są doskonałe do wykonywania ćwiczeń aerobowych i cardio. Wybór orbitrek czy stepper jest trudny, choć jeśli uwzględnimy nasze preferencje, ilość miejsca w mieszkaniu i celu, jaki chcemy osiągnąć. Jakie wady i zalety mają dwa wymienione urządzenia?
Czytaj więcej
Siłownia – czy lepsze są maszyny czy wolne ciężary?
Każda dobrze wyposażona siłownia to duży wybór różnych urządzeń do ćwiczeń. Szczególnie nowicjusze mogą mieć problemy w wyborem odpowiedniego sposobu treningu. W kręgach miłośników siłowni od dawna podstawowym pytaniem jest to czy lepsze ćwiczenia zapewni nam maszyna czy też tak zwany wolny ciężar. Chodzi tu oczywiście o wszelkiego rodzaju hantle i sztangi, które nie ograniczają w żaden sposób zakresu ruchu ćwiczącego. Czym różni się ćwiczenie na maszynie od ćwiczenia z użyciem wolnego ciężaru?
Czytaj więcej
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce. Korzystając ze strony przekazujesz niektóre dane osobowe. Dowiedz się więcej o ochronie danych osobowych oraz swoich prawach. Jeżeli nie wyrażasz zgody, opuść stronę.
Zamknij
pixel