A może by tak trening kardio?

2018-02-26

A może by tak trening kardio?

Chcesz poprawić pracę swojego serca? Zwiększyć wydolność organizmu, dotlenić się, a przy okazji schudnąć? Trening kardio będzie dla Ciebie odpowiedni. Potrzebny sprzęt i niezbędne akcesoria znajdziesz w naszym sklepie internetowym, w kategorii sprzęt cardio.

Czym jest trening kardio?

Najprościej rzecz ujmując możemy nazwać go treningiem wytrzymałościowym. To każdy rodzaj wzmożonego wysiłku, który pobudza nasze serce do większej niż zazwyczaj pracy. Lepsze dotlenienie organizmu pociąga za sobą lepsze samopoczucie, mniejsze ryzyko chorób układu krążenia, i zwiększenie efektywności przemian metabolicznych w organizmie.

Zalety treningu kardio

Główną zaleta treningu kardio jest dobroczynny wpływ na mięsień sercowy. Dzięki regularnemu, umiarkowanemu wysiłkowi, pracuje on lepiej i wydolniej. Trening cardio sprawia, że serce pracuje dłużej, co tym samym przedłuża Twoje życie.

Dzięki regularnym ćwiczeniom bardziej wydolnie działa również układ krążenia. Przywraca przepustowość żył i chroni przed takimi chorobami jak: zawał serca, udar mózgu, miażdżyca, nadciśnienie, nadwaga i otyłość.

Trening kardio to najskuteczniejsza broń w walce z nadwagą. Sama dieta nie wystarczy, aby pozbyć się niechcianych kilogramów – żeby odchudzanie było skuteczne, trzeba za pomocą ćwiczeń spalić zalegający w ciele tłuszcz.

W celu pozbycia się zbędnych kilogramów można korzystać z wielu rodzajów treningów: biegania, jazdy na rowerze, pływania, spacerów i marszobiegów, natomiast w trakcie cieplejszych pór roku, uprawiać nordic walking albo jeździć na rolkach.

Jak ćwiczyć w domu?

Również w warunkach domowych warto podnosić swoją kondycję ćwiczeniami na urządzeniach stacjonarnych. Dobre efekty przynosi trening na rowerku stacjonarnym (tzw. spinning), steperze, orbitreku , bieżni, a także skakanie na skakance.

Warunkiem skutecznego odchudzania jest pozbycie się tłuszczu, ten jednak spalany jest tylko w warunkach tlenowych, czyli wtedy, gdy podczas wysiłku organizm jest w stanie pokryć całe zapotrzebowanie na tlen. Kiedy trening robi się zbyt intensywny spalanie tkanki tłuszczowej już się nie odbywa. Dlatego błędem wielu odchudzających się osób jest trenowanie na bardzo wysokim poziomie intensywności, co, paradoksalnie, spowalnia proces odchudzania zamiast go przyspieszać.

Cierpisz na choroby serca? Ćwicz, ale z głową i pod kontrolą lekarza

Osoby, u których zdiagnozowano choroby serca takie jak nadciśnienie, choroba wieńcowa, a także osoby po zawale nie powinny rezygnować z treningów kardio, jednak wskazana jest wcześniejsza konsultacja lekarska. Specjalista powinien zalecić indywidualny poziom obciążenia podczas treningu w zależności od rodzaju schorzenia.

Ogólne zalecenia mówią, aby osoby mające problemy z sercem ćwiczyły regularnie, co najmniej 3 razy w tygodniu, ale w umiarkowanym tempie. Podczas wysiłku tętno nie powinno przekraczać 120 uderzeń na minutę. Niewskazane są sporty mocno wysiłkowe (np. sprinty) oraz ćwiczenia siłowe, które są dodatkowym czynnikiem podnoszącym ciśnienie. Zalecane są dyscypliny, w których wysiłek jest jednostajny, bez nagłych zrywów, np. marsze, jazda na rowerze, pływanie, umiarkowany jogging.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce. Korzystając ze strony przekazujesz niektóre dane osobowe. Dowiedz się więcej o ochronie danych osobowych oraz swoich prawach. Jeżeli nie wyrażasz zgody, opuść stronę.
Zgadzam się
pixel