Monachijskie targi mogą przyprawić o zawrót głowy nie tylko pod względem ilość produktów na stoiskach, przepływu informacji, ale także wydarzeń towarzyszących – właściwie non stop odbywają się konferencje prasowe, otwarte spotkania z przedstawicielami świata sportu i sportowego biznesu, wykłady i seminaria prowadzone przez specjalistów, pokazy mody, do tego działania w przestrzeni miejskiej w ramach ISPO Munich Sports Week.
Targi ISPO MUNICH są wiodącą platformą komunikacji branży sportowej na świecie. Impreza gromadzi corocznie ponad 75 tys. branżowych odwiedzających ze 110 państw. Wśród wystawców znajdują się zarówno największe międzynarodowe marki, których nowe produkty mają na tragach swoją premierę, jak i lokalni producenci. Zakres tematyczny targów obejmuje szeroko rozumiany sprzęt i odzież sportową oraz obuwie z poszczególnych segmentów: outdoor, board, ski, sportstyle, performance oraz kolekcji premium. Tematyczny podział oferty ułatwia odwiedzającym poruszanie się po targach oraz wybór odpowiednich, interesujących ich dóbr sportowych.
Podczas 42 lat działalności ISPO MUNICH stało się nie tylko imprezą stricte targową, ale także wspierającą młode przedsiębiorstwa w wejściu na rynek, umożliwiając im m.in. prezentację na targach w ramach specjalnych platform wystawienniczych ISPO Easy.
Od 2000 roku międzynarodowe jury wybiera zwycięzców ISPO BRANDNEW Awards. Nagrody przyznawane są młodym przedsiębiorcom za produkty innowacyjne w kategoriach: Nagroda Generalna, Fitness, Sprzęt Letni i Zimowy, Styl, Odzież Sportowa, Akcesoria, Jednoślad, Świadomość Społeczna. Zwycięskie produkty prezentowane są podczas tragów w ramach wspólnej wioski The Brand New Village.